درست مانند یک مربی ورزشی که می تواند به ورزشکار کمک کند تا در رشته ورزشی خود پیشرفت کند و در آن به موفقیت برسد، یک کوچ سلامت هم می‌تواند به افراد کمک کند تا در زندگی خود احساس رضایت و سلامتی کنند، حتی – یا به خصوص – اگر دارای بیماری های مزمن باشند. فرآیند کوچینگ شبیه تراپی است که شامل دو نفر است که در مورد ایده‌ها و مسائل مختلف گفت‌وگو  می‌کنند، اما از این جهت متفاوت است که فردی که تحت آموزش قرار می‌گیرد، در صندلی راننده است و اهدافش را خودش ایجاد می‌کند و همچنین استراتژی‌هایی را برای چگونگی رسیدن به آن‌ها می‌چیند. مردم تمایل دارند سراغ کوچ سلامت بروند تا از آنها در طیف وسیعی از مسائل بهداشتی و آموزشی و سلامت کمک بگیرند، مانند کاهش وزن، کنترل استرس، مدیریت شرایط و بیماری‌های مزمن، بهبود رژیم غذایی و ورزش، ترک دخانیات، اعتیاد، و سازگاری با یک مساله‌ی مرتبط با سلامتی که شرایط زندگی فرد را تغییر داده است، مانند:حمله قلبی.

بین کاری که یک کوچ سلامت  (Health Coach)و کاری که یک کوچ عمومی(Life Coach) انجام می دهد همپوشانی وجود دارد، اما دامنه کاری یک کوچ زندگی بسیار گسترده تر است و شامل مسائل شغلی، کوچینگ اجرایی وغیره  می‌باشد.

 

کوچ سلامت و تغذیه برای شما چه کار می‌کند؟

یک کوچ سلامت آموزش دیده است تا سلامت را به عنوان یک فرمول کلی ببیند و این فرمول از بخش های مختلف زندگی مراجعه کننده، مانند تغذیه، فعالیت بدنی، روابط و اهداف شخصی تشکیل شده است. یک مربی سلامت با مراجعه کننده کار می‌کند تا او را قادر سازد تا این ۵ حوزه کلیدی را شناسایی کند و تغییر دهد تا سلامت کلی وی به طور چشمگیری بهبود یابد.

ایجاد انگیزه در مراجعه کننده و کمک به وی در مورد تغییرات سلامتی که ایجاد می کند ، بخش اساسی جعبه ابزار کوچ سلامت است. برخی از مشتریانی که به دنبال یک کوچ سلامت یا کوچ تغذیه هستند، می‌دانند که برای ایجاد یک تغییر سلامت باید چه کاری انجام دهند – آنها فقط به کمی کمک برای ادامه مسیر نیاز دارند. مشتریانی هم وجود دارند که خیلی خوب کار می‌کنند و زندگی سالمی دارند – اما بعد گیر می‌کنند و نمی‌دانند چگونه در سفر سلامتی خود جلوتر بروند. سایر مشتریان اصلاً نمی دانند از کجا شروع کنند و هرگز قبل از ملاقات با یک کوچ سلامت تغییری در روند سلامت خود ایجاد نکرده اند. همه این مشتریان به انگیزه مثبت نیاز دارند تا بتوانند تغییرات طولانی مدت مورد نیاز برای یک زندگی سالم و شاد را در خود ایجاد کنند.

کوچ سلامت “جلسات کوچینگ گروهی” برگزار می‌کند. این جلسات شامل گروه های۶-۸ نفره است. در طول جلسات گروهی، مربی سلامت مکالمات را تسهیل می‌کند و اهداف سلامت و بهبود کیفیت زندگی را با گروه تعیین می‌کند و توصیه‌ها و انگیزه‌هایی را که فرد و گروه برای رسیدن به سلامتی نیاز دارند ارائه می‌کند.

کوچ‌های سلامت هم اکنون در حال تبدیل شدن به بخشی از سیستم مراقبت های بهداشتی هستند و به این ترتیب در محیط های پزشکی مانند کار در کنار پزشکان عمومی، پزشکان خصوصی یا حوزه های بهداشتی تخصصی مانند دیابت، سلامت قلب و چاقی به طور فزاینده ای دیده می شوند.

تفاوت کوچینگ و رژیم درمانی سنتی در چیست؟

متخصص تغذیه چه می کند؟

RD و RDN ها رژیم درمانی پزشکی را برای افراد مبتلا به بیماری ها یا شرایطی ارائه می دهند که می تواند از طریق تغذیه بهبود یابد. متخصصان تغذیه اغلب در یک مطب خصوصی یا مراکز مراقبت های بهداشتی یافت می شوند و می توانند آموزش تغذیه را به افراد و گروه هایی از مردم ارائه دهند. به عنوان مثال، یک متخصص تغذیه فردی است که توصیه های تغذیه ای را به بیمارانی در بیمارستان ها ارائه می دهد که به دلیل شرایط سلامتی مجبور به پیروی از یک رژیم غذایی خاص هستند.

مربی تغذیه چیست و چه کاری انجام می دهد؟

یک مربی تغذیه به مشتریان خود در مورد تغذیه و سبک زندگی آموزش می دهد و آنها را پشتیبانی می کند. برای ارائه بهترین آموزش و پشتیبانی ممکن، مربیان تغذیه باید در مورد بسیاری از زمینه‌های مختلف تغذیه، از جمله: درشت مغذی‌ها و نقش‌هایی که در بدن ایفا می‌کنند، هضم غذا، هیدراتاسیون، کالری، متابولیسم و تعادل انرژی، انتقال، از دست دادن چربی و افزایش عضله آگاهی داشته باشند.

حمایت یک مربی تغذیه ممکن است شامل ارزیابی پیشرفت مانند وزن بدن، ترکیب بدنی، خلق و خو، انرژی، خواب، استرس و گرسنگی برای طراحی برنامه یا طرحی باشد که به مشتریان در رسیدن به اهدافشان کمک کند.

برخی از مراجعین ممکن است بیماری قبلی داشته باشند و باید با یک متخصص تغذیه یا مشاور نیز به طور همزمان کار کنند.

یک کوچ تغذیه معمولاً به صورت آنلاین یا حضوری کار می کنند و زمانی که شخصاً کار می کنند، اغلب در سالن های استاندارد، شرکت های وابسته به کراس فیت، استودیوهای یوگا، کلینیک‌ها و دیگر مناطق تناسب اندام سازمان یافت می شوند.

کوچ‌های تغذیه با عموم مردم کار می کنند تا به آنها آموزش دهند که کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند و به آنها کمک کنند تا در جهت اهداف خاص خود تلاش کنند.

آیا شما به یک کوچ سلامت یا کوچ تغذیه نیاز دارید؟

یک کوچ تغذیه می تواند در مورد کاهش وزن، کاهش چربی، افزایش عضله، بهبود عملکرد، تغییرات سبک زندگی، تغییرات عادت، مسئولیت پذیری و بهبود رابطه کلی و طرز فکر شما درباره‌ی غذا، حمایت‌تان کند.

در حالی که کوچ‌های تغذیه محدودیت‌هایی در خدماتی که می توانند ارائه دهند دارند، می توانند از افراد در زمینه های مختلف برای رسیدن به اهداف‌شان حمایت کنند و به هر مشتری کمک کنند تا بهترین احساس را داشته باشد.

استخدام کوچ تغذیه نوعی خود مراقبتی است که به شما امکان می‌دهد برای افراد زندگی‌تان، روال‌های معمولتان و همه چیزهایی که ممکن است زندگی برای شما تدارک دیده باشد، بیشتر حاضرباشید.

اگر:

ورزشکار تفریحی، رقابتی یا حرفه ای هستید.

در هر سنی به دنبال احساس بهتری هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی هستید.

والدی پرمشغله که به دنبال بهبود سلامت کل خانواده خود هستید.

فردی که برای راهنمایی تغذیه و تغییر در جنبه‌های مختلف زندگی به کمک نیاز دارید.

فردی که از تغذیه خود اطمینان دارید، اما خواهان حمایت عینی و پاسخگویی هستید.

مطمئن باشید که کوچینگ می‌تواند به شما کمک کند که احساس بهتری داشته باشید در ماجرای سلامتی درهای جدیدی را به سوی شما باز می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + پانزده =